T/H Görüntülü Görüşme (E-Görüş) Sistemi Kullanım Hk. Duyuru (KURUMUMUZ GÖRÜNTÜLÜ SİSTEMİ KULLANMAYA BAŞLAMIŞTIR.)
!!!(KURUMUMUZ GÖRÜNTÜLÜ SİSTEMİ KULLANMAYA BAŞLAMIŞTIR.)
T.C.
ADALET BAKANLIĞI
SEYDİŞEHİR T TİPİ KAPALI CEZA İNFAZ KURUMU
ACEP (Akıllı Teknolojilerin Ceza İnfaz Kurumlarına Entegrasyonu) E-Görüş Projesi kapsamında Görüntülü görüşme yapılabilmesi için hükümlü yakının izlemesi gereken adımlar aşağıdaki gibidir
- Bakanlığımız tarafından yürütülmekte olan ACEP (Akıllı Teknolojilerin Ceza İnfaz Kurumlarına Entegrasyonu) E-Görüş Projesi kapsamında, Seydişehir T Tipi Kapalı Ceza İnfaz Kurumumuzda gerekli revizeler yapılarak uygulamalar kullanılmaya başlanacaktır.
- ACEP E-Görüş Projesi kapsamında Kurumumuzda bulunan tutuklu ve hükümlüler ile ailelerinin görüntülü görüşme yapabilmeleri için Android yazılımlı telefonlar için Google Play Store'de, Iphone telefonları için ise Apple Store'da bulunan "E_Görüş Mobil" Uygulaması’nı telefonlarına indirerek kurma işlemlerini gerçekleştirmeleri gerekmektedir.
- Uygulamanın sürekli olarak güncellemesinin gerçekleştirmesi, bunların dışında güncel olan E-Görüş Mobil Uygulamasına girip kayıt oluşturulmasıyla ilgili yerlerin doldurulması gerekmektedir.
- Söz konusu mobil uygulamanın aynı veya farklı bir telefona 3 defa indirilerek silinmesi durumunda güvenlik nedeni ile 4. defa yüklemeye izin verilmemektedir.
- E-Görüş Mobil Uygulamasını 3 defadan fazla yükleme-silme yapması sonucunda tekrar yükleme yapamayan hükümlü yakınının cihazına tekrar yükleme yapabilmesi için kurumumuza ulaşarak 3 defadan fazla silme-yükleme yapma gerekçesini Eklerde belirtilen dilekçe ile kurumumuza ibraz etmesi gerekmektedir.
- Hükümlü/tutukluların hat sahibi yakınının son 6 (altı) ayda çekilmiş vesikalık fotoğrafını öncelikle ab146531@adalet.gov.tr adresine e-posta yoluyla göndermesi, gönderemeyenlerin ise mektup veya kargo yoluyla kurumumuza iletmesi gerekmektedir.
- Gönderilen Fotoğrafın arka plan renginin beyaz veya beyaza yakın renklerde olması,
- Mail bilgileri olarak;
- Hükümlü yakınına ait Ad Soyad, Tc ve Yakınlılık derecesi (Eşi,Annesi, Babası, Çocuğu vb.) bilgilerinin belirtilmesi,
- Hükümlünün Ad Soyad, T.C. ve Koğuş Bilgilerinin belirtilmesi gerekmektedir.
Görüşmelerin kesintisiz gerçekleştirilmesi için yukarıdaki hususlara uygun işlemlerin yapılması önemle rica olunur.
MOBİL UYGULAMA – HÜKÜMLÜ YAKINI
1.Mobil cihazınıza app store & play store’dan ‘E-Görüş’ uygulamasını indirilir.
2.Mobil uygulama yüklenip açıldıktan sonra, kullanıcı uygulamanın istediği erişim izinlerini ve KVKK metnini ‘Onayla’ butonuna tıklayarak işlemine devam eder.
3.UYAP sistemine kaydı yapılmış telefon numarası ile uygulamaya kayıt olur ;
- Kullanıcı öncelikle ülke seçimi yapar. Ülke kodu alanı otomatik olarak dolar.
- Alan koduna telefon numarasının alan kodu girilir. (Örn: 554, 532, 536 vb.)
- Telefon kodu kısmına telefon numarasının alan kodundan sonraki haneleri girilir.
- Kayıt Ol butonuna tıklar, telefonuna gelen SMS kodunu doğrulama alana girerek ‘Tamam’ butonuna tıklar.
4.Hükümlü yakını telefon numarası giriş ve SMS doğrulama adımlarını tamamladıktan sonra ‘Cihazınız başarılı bir şekilde kayıt edilmiştir.’ Uyarısı aldığında uygulamaya kayıt işleminin gerçekleştiği anlaşılmalıdır.
KURULUM ADIMLARI AŞAĞIDA RESİMLİ OLARAK GÖSTERİLMİŞTİR.
5. Mobil uygulamada kayıt yapılamadıysa verilen hata mesajları aşağıdaki gibidir;
- Kod doğrulanamadı. - (SMS kodu hatalı girilmiştir.)
- Kaydınız bulunamadı. Kurum ile iletişime geçiniz. (Uygulamaya kayıt olmaya çalışan telefon numarasının UYAP’ta tanımlı olmaması durumudur.)
- En fazla 3 cihazda kayıt gerçekleştirebilirsiniz. Kurum ile iletişime geçiniz. - (Hükümlü yakınının mobil uygulamaya 3 kere başarılı kayıt gerçekleştirmiş olması ve 4. Kayıt işlemini denemesi sonunca verilen uyarıdır. Yakın UYAP sisteminde bloke edilmiştir.)
- Kurum kaydınız var ancak aktif hale getirilmemiş. Kurum ile iletişime geçiniz. - (UYAP tarafında ilgili yakının pasif durumda olmasında verilen uyarıdır.)
6. Mobil cihazın, arama yapıldığı sırada wifi’ye bağlı yada mobil verisinin açık olması gerekmektedir.
7. Hükümlü yakını, mobil cihazı işletim sistemi versiyonları, Android için; 6.0 üzeri, IOS için 10 üzeri sürümlerin olması gerekmektedir.
NOT: Kurulum işlemleri buraya kadardır.
......................................................
E-Görüş Mobil Uygulaması Aktivasyon Talep Formları
Form-1 : Yeni Cep Telefonu Satın Alınması Aktivasyon Talep Formu
Form-2 : Yetkili Serviste Cep Telefonu Onarımı Yapılması Aktivasyon Talep Formu
Form-3 : Diğer Mazeretler Aktivasyon Talep Formu
....................................................
GÖRÜNTÜLÜ VE SESLİ GÖRÜŞME YAPILABİLMESİ İÇİN
VAKIFBANK ATM'DEN PARA YATIRMA İŞLEMİ ADIM ADIM AŞAĞIDA ANLATILMAKTADIR.
1- GİRİŞ tuşuna basınız.
2- NAKİT PARA YATIRMA İŞLEMLERİ tuşuna basınız.
3- ÖN ÖDEMELİ KART PARA YATIRMA tuşuna basınız.
4- TC KİMLİK NUMARANIZI yazıp GİRİŞ tuşuna basınız.
5- CEP TELEFONU NUMARINIZI yazıp GİRİŞ tuşuna basınız.
6- HÜKÜMLÜNÜN/TUTUKLUNUN ID NUMARASI veya TC KİMLİK NUMARASINI yazıp GİRİŞ tuşuna basınız.
7- YATIRMAK İSTEDİĞİNİZ TUTARI yazıp GİRİŞ tuşuna basınız.
8- Alıcı bilgilerini kontrol edip doğru ise ONAY tuşuna basınız.
9- YATIRACAĞINIZ TUTARI PARA YATIRMA BÖLMESİNE YERLEŞTİRİNİZ.
UYARI !!
PARA YATIRMA İŞLEMİ SADECE GÖRÜNTÜLÜ VE SESLİ GÖRÜŞME İÇİNDİR.